Φυσική κατάσταση – Αντοχή – Τέστ Κούπερ

Το τεστ Κούπερ είναι μια δοκιμασία της φυσικής κατάστασης. Σχεδιάστηκε από τον Kenneth H. Cooper το 1968 για  στρατιωτική χρήση απο τον αμερικάνικο στρατό.

Η εκτέλεση του είναι πολύ απλή, πρέπει κάποιος να τρέξει (ή να περπατήσει) για 12 λεπτά με στόχο να καλύψει όσο περισσότερη απόσταση μπορεί.
Καλό θα ήταν να εξεταστείτε από γιατρό πριν το πραγμοποιήσετε μιας και είναι εξαντλητική δοκιμασία αν εκτελεστεί σωστά. Επίσης φροντίστε να κάνετε καλό ζέσταμα πριν. Για πιο ακριβή μέτρηση προτιμάτε να πραγματοποιήσετε το Κούπερ Τεστ σε γήπεδο στίβου 400 μέτρων.
Tο ρεκόρ το έχει ο Κενενίσα Μπεκέλε ο οποίος σε 12 λεπτά έτρεξε απόσταση 4750 μέτρων.

Μέγιστη Πρόσληψη Οξυγόνου VO2max

Λέγoντας VO2max αναφερόμαστε στη μέγιστη ποσότητα οξυγόνου που μπορεί να καταναλώσει ένας οργανισμός κατά τη διάρκεια εξαντλητικής άσκησης και ορίζει το ανώτατο όριο στο οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί άσκηση αντοχής. Η μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου  ουσιαστικά περιγράφει την μέγιστη καρδιοαναπνευστική λειτουργία και μπορεί να προβλέψει σε σημαντικό βαθμό τη μέγιστη αερόβια ικανότητα και αντοχή.

Για ακριβή μέτρηση της VO2max πρέπει κάποιος να πάει σε εργοφυσιολογικό εργαστήριο. Υπάρχει όμως και ένας πιό ερασιτεχνικός τρόπος, κατά τον οποίο μπορεί να υπολογιστεί βάση των αποτελεσμάτων του Κούπερ Τεστ.

Αυτός ο τρόπος είναι ο εξής:

(Η απόσταση που τρέξατε σε μέτρα – 504.9)/44.73

Για παράδειγμα, εγώ έτρεξα σε αυτό το τεστ 3200 μέτρα.

3200 – 504.9=2695.1

2695.1/44.73= 60.25 mls/kg/min

Όσο ερασιτεχνικός τροπος και αν είναι, απλά να αναφέρω ότι τα τελευταία 5-6 χρόνια μετρώ 2 φορές το χρόνο την VO2max μου στο Εργομετρικό Κέντρο του ΚΟΑ και είναι από 57 – 61mls/kg/min, αναλόγως εποχής.

Πιο κάτω είναι  ο πίνακας όπου μπορείτε να αξιολογήσετε το αποτέλεσμα του τεστ σας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *